" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

måndag 27 oktober 2008

Snart bär det av...

På onsdag ska jag åka till Uppsala till Youth. Det ska bli roligt tycker jag. Jag ska också gå på ledarkonferensen, så det ska också bli väldigt skoj. Hoppas på att bli utmanad och inspirerad. Jag ska la packa lite imorgon, måste kolla om jag har en sovsäck som fungerar =). Annars får jag la ta med ett täcke och en filt. Jag kolla om luftmadrassen var hel i förra veckan och det verkade den vara. Lite jobbigt att hela tiden behöva blåsa upp den.

Igår hade jag Söndax, det var riktigt roligt igår. Jag och Micca bestämde en låt till julfesten, några av barnen ska dansa en dans hade vi tänkt och då skulle de vara en passande låt till det. Vi valde mellan julsånger och en Kirk Franklin-låt. Man fick ju lite julkänslor att sitta där och lyssna. Men i alla fall så hade jag lyssnat lite förra veckan. Så då fick man lite julkänslor igen.

Väntar och väntar på att mina glasögon ska komma, det lär la inte bli innan Uppsala, om de inte ringer idag eller imorgon. Usch, de va ju en månad sedan jag beställde dem nu...Buuu!

Ska i alla fall ta en titt förbi Rusta då och kolla på ljusslingor.

Syprojektet går sakta med säkert framåt. Tänkte få klart den sista vise mannen innan dagens slut...kanske...får väl se. sedan ska jag sy fåren också.

Vill ha klart det snart, för jag har ju ett annat syprojekt på gång, eller hur Emelie? hihihi
Jag ska sy en prydnadsnalle som hon kan ha i sin gungstol! =)
Sedan ska jag prova på att sy en krokodil, jag har så mycket grönt tyg. Jag satt och funderade vad man kunde sy av det, men så kom jag på det. En krokodil!! Den blir väl klar till jul kan tänka, eller innan. Man jag får lägga in lite bilder på den också. Jag ska ju lägga in bilder på julkrubban när den är klar. Just det ja!! Måste ju göra ett stall också! hihhi....sen hade jag ju lite julklappsplaner. Hjälp hur ska jag hinna allt!!

Måste kanske fixa klart den där vise mannen idag ändå!

Hejsvej!

Inga kommentarer: