" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 25 oktober 2008

"Prisat vare Gud, här kommer skatteåterbäringen!"

Jag hade den stora äran att få tillbaka så mycket på skatten efter mitt jobbande i Uppsala. Då kan det kännas skönt att chefen drog lite mer i skatt så att man istället får tillbaka en slant. I alla fall så fick jag tillbaka lite och sedan har jag haft lite funderingar på att köpa en egen dator och det har gått lite av och an. Jag har tittat lite här och var och när min pappa fick veta att jag ville köpa en dator, då kom han med förslag och det var ett tag tänkt att jag skulle köpa en dator genom hans jobb. För att det var några på jobbet som skulle köpa datorer. Men helt plötlsigt hade priset högts. Så hoppade alla av.

En kväll kom pappa hem och hade fått ett erbjudande som var bra. Så det slog vi till på i tisdagskväll. Jag trodde att det skulle ta ganska lång tid inna jag fick den, men inte då. Igår när jag ska skulle hem från jobbet hade jag fått ett sms ifrån pappa där det stod att min dator kommit. Så han hämtade mig och hade med sig avin så jag hämtade den igårkväll. Fatta, konstigt! Jag har nu en egen dator! Så skojsigt!

Ha de så gott!

ps
idag ska vi ha kalas och mamma ska göra kroppkakor, till efterrätt blir det äppelkräm. Senare till kaffet blir det morotskaka. Vilket kalas va!!
ds

2 kommentarer:

dagarnamanminns sa...

Hej! Hittade din blogg via Google. Jag tänkte nämligen sy en lekvänlig julkrubba till barnen och när jag sökte på sy och julkrubba kom jag till din blogg. Jag inser att det var länge sedan du gjorde din krubba o du kanske inte har bloggen aktiv o får min kommentar, men jag chansar i alla fall. Var fick du tag på mönster, eller hittade du på själv? Jag är ganska nybörjare på att sy, men tycker det är sjukt kul. Tack på förhand //Anna

dagarnamanminns sa...

Hej! Hittade din blogg via Google. Jag tänkte nämligen sy en lekvänlig julkrubba till barnen och när jag sökte på sy och julkrubba kom jag till din blogg. Jag inser att det var länge sedan du gjorde din krubba o du kanske inte har bloggen aktiv o får min kommentar, men jag chansar i alla fall. Var fick du tag på mönster, eller hittade du på själv? Jag är ganska nybörjare på att sy, men tycker det är sjukt kul. Tack på förhand //Anna