" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 23 oktober 2008

I helgen blir det roligt!

Kan man tänka sig vad mycket jag har gjort den senaste tiden. Det är knappt jag tror det är sant. Vi får ta en resumé =)

- I måndags den 13:e hade jag tänkt att träffa Emelie, men min chef hade ringt på söndagen att jag var tvungen att hoppa in. Så jag jobbade den dagen och bestämde att vi skulle ses på onsdagen istället.
- På tisdagen därpå (14:e) kom Amanda på kvällen och mamma och pappa åkte på lovsångsövning till jubeliet som var förra helgen. Amanda och jag gjorde varma mackor och hade mys.

- Onsdag 15:e, på morgonen åt Amanda och jag frukost sedan så skjutsade vi ner mamma till jobbet. Sedan gick vi lite på stan för Emelie skulle komma med tåget tjugo över tio. Så vi gick i gamla stan. Men sedan bar det av till Lidl för att köpa lite sallad och sedan till stationen. Tåget var försenat, men vi väntade tappert =)
När Emelie äntligen kom så åkte vi hem och fikade här hemma hos mig. Lite senare började jag med middagen så att Amanda skulle kunna få lite mat innan hon skulle till skolan. På eftermiddagen satt Emelie och jag och pratade om allt möjligt. Ibland har man ju lite man vill prata om och ibland behöver man ett bollplank liksom.

- Torsdag 16:e, vad gjorde jag då, jo jag o mamma var i Nässjö och handlade lite. Jag hittade en kjol och en tunika som jag kan ha leggings till. Min glasögon har ännu inte kommit =(.

- Fredag 17:e, då kom Emelie H, för hon skulle bo hos mig över helgen och stanna till tisdagen. På kvällen åt vi lite god mat, vi var ute och gick en sväng innan maten också. Det var skönt.

- Lördag 18:e, dagen då Miriam och Jonathan gifte sig! Så underbart roligt det var!!!

- Söndag 19:e, tidigt upp och åka till Sävsjö för att gå på jubeliumsgudstjänst. Församlingen fyller 20 år. Hade kalas hela helgen, men jag va ju bröllop dagen innan. Efter mötet åt vi middag i B-huset. TREVLIGT!

På måndagen så var jag och Emelie och gick på stan. Det var så skönt, vi bara gick runt och strosade. Vi var i pärlbutiken och köpte pärlor. På tisdagen åkte Emelie hem, på kvällen åkte jag till Sävsjö för att vi hade söndaxledarträff. Planera inför julfesten. Det går ju snart!
Regnade järnet när jag skulle åka till Sävsjö, jag trodde jag skulle köra av vägen. Jag körde nog bara i 60 km/h. Jag såg inte vart jag va alls....usch, de va inte najs.

Igår jobbade jag öppningsturen! Det gick bra, jag va helt slut på eftermiddagen. När jag kom hem hade jag väntat mg att mamma o jag skulle åka till Nässjö och hämtat mina glasögon men de hade inte kommit. Då vi va i Nässjö förra veckan hade de sagt att kanske till på måndag, igår var det onsdag. Snart är det en månad sedan jag beställde dem. De som gör glasen hade gjort dem fel så att de var tvugna att lämna tillbaks dem, men de hade ju optikern sett. Så nu är de i den så kallade "bevakningskorgen". Usch va surt! Ja vill ju ha dem snart!

Idag har jag latat, sytt lite på krubban som snart är klar. Jag ska sy färdigt en vis man och sedan ska jag sy några får. Sedan blir det väl att ställa sig i garaget och snickra lite. Måste ju ha ett stall också =).

Imorgon ska jag jobba och på kvällen kommer MIN BROR HEM!!! Det ska bli SÅÅ roligt!

Ha de så gott!

Inga kommentarer: