" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 3 september 2013

Dabbi ska flytta...

...och jag med honom!! 
Vem är Dabbi??
Kärt barn har många namn, även kaniner. Det började med Hubbe, som sen blev Habibi (älskling), som då blev Hubibi, som sen av någon anledning blev Habbi, Habbi Dabbi! 
"Löjligt!" 
Kanske, men om du också hade en sån söt kanin som jag har, så skulle du förstå!

Hur som helst, jag och Dabbi ska flytta till Eksjö. Idag hände verkligen allt! Jag fick ett jobb, jag sa upp mig, ringde EksjöBostäder, och ska på visning imorgon. Galet! Det var väldigt surrealistiskt idag på morgon och lite tråkigt att få berätta för A-L. Jag menar vi är ett sådant radarpar när vi jobbar, men jag är samtidigt SÅ otroligt glad och tacksam. Tack Gud!!

Så fortsättning imorgon! 

1 kommentar:

Michaela sa...

Ja det ska bli roligt med pyssel. Panduro är en bra sida även om det kan kännas som att det är lite för mycket att titta på (även om detta även är positivt)... hihi.
Hur är det med din förkylning? Har den släppt?

Läste att du ska flytta till Eksjö nu! Vad roligt för dig, när blir det? Vi hinner väl ändå med en liten avskedsfika innan va..!?