" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 24 september 2013

Hemmagjord pizza, på en tisdag!

Vem säger nej till det?? 
Inte jag, skulle ju ätit en macka och det är ju nästan samma sak. :)
Jag firar lite! Jag firar att min nuvarande lägenhet kommer att bli uthyrd samma dag som jag flyttar ut. Jag firar att jag inte behöver betala dubbla hyror. Och firar för att ...ja säg det! Hubert har fått nystädat och att jag hade tillräckligt med pengar på kortet idag när jag skulle köpa papperspellets och två granngårdens fina plastkassar att packa bröte i!

Superduperbra anledningar att fira med hemmagjord pizza helt enkelt!

p.s
Idag jobbade jag min näst sista tisdag på nuvarande jobbet! Kooonstigt!

1 kommentar:

Michaela sa...

Mmm vad gott med hemmagjord pizza! Slår nästan allt :P
Ibland får jag för mig att allt smakar godare om man lyxar till det med t.ex. hemmagjord pizza en helt vanlig tisdag istället för en lördag (som ju känns mycket mer vanligt).. Man behöver ju faktiskt lyxa till vardagen minst lika mycket som helgen egentligen! För att orka med, få ny kraft och ork :) Finfint. Vad skönt att du slipper betala dubbla hyror med!

Lycka till de sista veckorna på jobbet, så hörs vi om en fika snart! Kramar