" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

fredag 6 september 2013

Vilken vecka!

Denna veckan har varit mycket speciell och den har gått väldigt fort tycker jag. Allt började egentligen med att jag fick avslag från en kedja som säljer kläder som jag sökt jobb hos. Samma kväll ringde mamma och sa att hon visste om jobb, så om jag ville ha var det i princip att säga till. Jag sa ja! Morgonen därpå ringde mamma igen och sa att om jag ville ha ett jobb kunde jag få det, ja eller nej! Jag sa naturligtvis ja, för när möjligheten att komma tillbaka till Eksjö dyker upp ville jag inte neka denna.

Jag gick sedan till jobbet och sa upp mig. Jag jobbade mig arbetsdag, åkte hem. Ringde till E.B och kollade hur det stod till på lägenhetsfronten eftersom jag nu var i ett helt annat läge. Jo de hade lite lägenheter, så om jag ville kunde jag komma och titta på en lägenhet redan nästa dag.
Det var utlovat guld och gröna skogar vad gällde den lägenheten kände jag, för den var inget vidare tyvärr. Jag försökte in i det längsta att se bort ifrån de olika sakerna som var tvungna att åtgärdas och hur lägenheten såg ut när jag kom.

Jag bestämde mig för att tacka nej till den, men står i kö till några andra intressanta lägenheter. Det kommer gå bra, jag har sagt upp min lägenhet och är i startgroparna vad gäller packande! Det känns skönt att börja lite med det eftersom jag inte vet om jag får lägenhet om en månad eller tre månader, plus att jag kommer vara endel i Eksjö!

Så efter en mastig vecka är det skönt med fredag, men imorgon har jag min första på-bredvid-dag! :)

1 kommentar:

Michaela sa...

Åå wow vad fort allt har gått! Du har redan börjat jobba på ditt nya jobb alltså?! :) Från och med imorgon menar jag.. roligt! Och grattis!!