" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 31 augusti 2013

Nerbäddad i soffan!

Hur kommer det sig att man blir förkyld så fort man börjat jobba? Ingen aning, kan det vara att man plötsligt börjar umgås med fler människor och fler bakterier är i omlopp. Särskilt förskolebakterier har jag hört ska va riktigt aggressiva. Hur som helst, jag är förkyld och det jag hade tänkt att göra idag blir det inget med.

Jag hade tänkt städa förrådet och fixa, hämta mina banankartonger hos A-L. Men det längsta jag tog mig till var till affären för att köpa nässpray, en tidning och halstabletter. Tyckte det kunde vara kul att sitta och bläddra i något. Så det blev en pysseltidning, ingen inredningstidning eftersom jag väntar på den nya prenumerationen av LantLiv :)

Annars sitter jag och drömmer om nya möbler. Egentligen inte "nya", men nya för mig. Vill nog sälja av lite och köpa nått mer personligt, något mer med själ i. Men det får vi se när detta blir. Jag skulle vilja få ihop möbler från 50-talet typ. Det innebär ju bl.a teak, vilket i sin tur innebär brunt is back. För jag kan inte glömma de ursnygga hyllorna på en loppis i Eksjö som jag så gärna ville ha, men då var det inte aktuellt med några nya hyllor. Så nu börjar jakten igen! :)

Tills dess ska jag krya på mig, hitta jobb och lägenhet! :)

1 kommentar:

Michaela sa...

Aj då! Inte kul med förkylning! Själv är man också genomförkyld och hemma från jobbet.. Det måste vara något med luften och bakterierna såhär på höstkanten..!? Sen när vi blivit friska igen så kan vi väl ta en mysig höstfika? :) kram och krya på dig!