" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 22 augusti 2013

Uppdukat och klart

Snart har första veckan på höstterminen gått till ända. Det är ju min andra arbetsvecka, men som sagt för eleverna är det första veckan. Veckan har gått bra, men det har varit väldigt stressat och jag har byggt torn i disken med diskbackar för att det har varit så mycket och diskmaskinen har inte diskat i samma takt som disken kommer in.

I lördags var jag och A-L på loppis och ordnade med lite pynt till borden. Det blev virkade dukar, söta koppar och kannor med värmeljus eller blommor i. Jag hade tänkt köpa rosor i måndags morgon, men det var helt slut ( det kunde jag ju räknat ut ). Så jag fick snabbt åka iväg ut i skogen och plocka lite där. Det finns ju inte så mycket blommor, men en av de vackraste buketter jag vet är en "skogsbukett", vilket är lite blåbärsris och det man kan hitta. Jag hittade några kvistar ljung! Så fint, och den lilla blåa koppen är SÅ rar, en liten mormors-kopp.

Nu på lördag ska jag till Eksjö och fortsätta mitt fiske. Jag har börjar dela ut CV där. Det känns konstigt att börja leta jobb igen, och jag har tänkt på detta ett bra tag nu. Att ha fått ändan ur vagnen är en speciell känsla. Lite skrämmande och spännande på samma gång! Men en sak vet jag och det är att det kommer att gå bra!

1 kommentar:

Michaela sa...

Kul att åka iväg sådär och handla dekorationer!
Lycka till med jobbletandet!! :) Spännande som sagt.. Snart får det bli en fika igen tycker jag. Kram