" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

fredag 23 augusti 2013

Thank God It´s Friday

Jag måste säga att jag njuter nu av att bara få sitta här och skriva ett blogginlägg i godan ro. Det är fredag, jag har jobbat färdigt, jag har handlat och jag har till och med bakat. Ja tänka sig, ibland slår det till. Det blev muffins, ett enkelt recept från min "allt i allo"-kokbok. Ett recept som jag gjorde två gånger i alla fall nu under sommarlovet. Smidigt! Hallonmuffins och vaniljmuffins med pärlsocker och solrosfrön. Bara fick en idé om att testa det på, jättegott! Det blir en lite nötig smak utan att det är en nöt :)
 Min mumin-mugg väntar på kaffet. Jag var tvungen att göra nytt kaffe för filtret hade vikt sig. Så irriterande, men jag kan ju inte dricka "lånkigt" kaffe. Jag undrar vad det uttrycket kommer ifrån, det gick inte att googla,  det är säkert nått som min mormor eller morfar kommit på! :) 
 Tillbaka till muggen, jag köpte två stycken på färjan från Finland. Så underbara! Muminpappan sitter och läser Agatha Christie i godan ro. När jag såg det första gången blev jag så förtjust som ett litet barn! 
Annars då, jo då! 
Jag har packat min lägenhet nu, allt är packat och ligger i lådor med skrivna lappar på vad som är i och vart de ska. Visst! Jag gjorde det redan igår, och två gånger idag. En gång innan lunch och en gång efter, men jag hoppas jag slipper det imorgon!

Man brukar ju säga att ens styrka kan också vara ens svaghet, och i ett fall i mitt liv passar detta in. Jag gillar att vara ute i god tid, planera och organisera upp saker och ting. Det är bara det att när det är något jag ska göra framöver kan jag ovilligt planera inför detta. Som nu med flytt nån gång i framtiden. I mitt huvud har jag packat för längesen och börjar nu planera min flyttstädning. Det är galet, men det är väl just att när jag vill nått då vill jag göra det NU, NU!!

Men jag hoppas att jag snart fått lite koll på min tillvaro så att jag vet hur jag ska planera min höst!

JO, just det!!
Jag blev gratulerad på födelsedagen idag, A-L och E sjöng så vackert för mig. Det var ju i och för sig ett tag sen jag fyllde år. Men när jag väl hade fått min present så var jag så lycklig och glad att den enorma känslan av längtan var som bortblåst. 

Sådan är den längtan, den är inte alltid en Autobahn. 
Den kan vara en vanlig seg väg med vägarbete, tre epatraktorer varav en med husvagn och hela köret men förr eller senare är man framme! (based on a true story)

Vad fick jag då?! Jo en jättefin filt helt i mina färger (beige, rosa och grönt) och en ljuslykta. Perfekt inför hösten!

1 kommentar:

Em sa...

Jag har nog missat något, ska du flytta?? :) Vart?
Kram Em