" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 2 juli 2013

Imorgon kommer jag nog lyssna till hans enerverande väckningsmetoder!

 Jag sov till halv nio idag, med tillhörande väckning i mellan åt. För att vara ärlig är jag tröttare av att kämpa mig fram till kl. 8 eller 9 än om jag gått upp vid sju som Herr Mat och Sovklocka tycker vore bra. Själv tycker jag att jag försöker med allt som kan bjudas. Vad mer behöver han sysselsätta sig med för att vara nöjd. Räcker det inte med pellets och nytt hö att pilla med. Nej, verkligen inte. Lika bra att slå på den stora trumman och börja möblera om också.
Hubert tycker bestämt att huset gör sig mycket bättre i mitten av den vänstra delen av buren än in till kanten. På så vis kan han gå runt det och nå de goda höstråna som trillat bakom. Envist kämpar han sig in med sina små framtassar. De trummar snabbt och energiskt emot burens plastbotten. Själv håller jag på att gå upp o limningen. Lika bra att gå upp, som sagt blir jag inte piggare av att ligga kvar. När en nästan slumrat till börjar han med sitt trummande och vispande.
Men en sån liten kan en ju inte vara arg på länge, jo idag var jag det lite längre än vanligt. Fast när jag väl fått min frukost och köpt mig några nya garnnystan var jag glad igen. Så långsint är jag inte för vem är det inte sen som tassar tyst förbi buren när unge Herr Fluffboll ligger och sover, jo, det är jag. Jag tror jag skämmer bort honom. Han vänjer sig vid att få mat när han "ropar".

Gissa vem som var förtjust av att äta några stycken pellets direkt ur burken när Matte fyllde på skålen härom kvällen? Skulle jag skämma bort, nej jag har då aldrig hört på maken!

"Jag tycker det är dåligt att jag måste gå in i buren för att få tag på det Matte fyllt på. 
Dumt att jag ska vara så kort i rocken. 
Om jag bara växte fem centimeter till så skulle jag kunna nå de där goda stråna"

Vi får väl se om jag är uppe med tuppen imorgon då, eller kanske ska säga kaninen!

1 kommentar:

Michaela sa...

Haha, fy vad dumrolig han är :))