" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 26 juni 2013

Varför gör du på detta viset??

Varför gör du på detta viset?? Sitter i skålen, nog för att du är liten och späd fortfarande, men dock inte så liten! Lilla plutmun! ;) Igår fyllde han 12 veckor!

Fast när allt kommer omkring så är det nog han som frågar vad jag gör hela tiden.
När han är ute och springer och är på följa-efter-humör. Då är det mycket:
"Matte, vart ska du?"
"Vad har du där inne, där inne är min mat Matte, jag hoppar in här Matte!!" *hoppar in i garderoben jag har hans mat i*
"Vad har du här, varför har du satt kuddar här Matte. Varför får jag inte gå in här?" *gräver på och sliter och drar i kuddarna*
"Varför gör du så, går den att äta, har du nått gott åt mig??"

"Åh, ska du ge mig pellets nu, ge mig pellets Matte, har du lagt pellets i skålen än, var är pelletsen du la i skålen, har du lagt pellets i skålen nu. Nu fick jag pellets i huvet Matte, nu la du pellets på mitt huvud Matte. Du skulle lägga dom i skålen Matte, varför la du dom inte i skålen??" Jo, för det var ett litet fluffigt huvud i vägen ;)

Hubbe kan mer än någon annan hålla med den kände Sävsjöprofilens citat om att
"Mat är ett av livets glädjeämnen"

Inga kommentarer: