" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

söndag 9 juni 2013

Varför ska du sova så länge??

Imorse tror jag att han blev sur på mig.

Jag vaknade av att han gnagde på gallret och väsnades lite. Då vill han ha frukost, eller han har fått det då, så jag får sova lite till. Han brukar göra lite ljud vid femtiden, jag går upp och ger honom pellets och hö. Men idag så väntade jag lite, tänkte att han skulle sluta. Det gjorde han inte!

Så jag gick upp och HJÄLP vilken fart det blev. Han for runt som en flipperkula i buren och slog i gallren och for in under huset. Jag blev livrädd och undrade vad som tog till honom. Han vägrade komma ut och han stampade i buren, sur? rädd?.... skrämde upp sig själv? Tillslut lockades han ut av pelletsen. Sen var ju jag helt uppjagad och kunde knappt somna om.

Men han drack vatten och åt sina pellets och verkade nöjd!
Sen var jag iväg och när jag kom hem hade han möblerat om. Stackare! Fast jag skäms att säga det, jag har haft han ute varje dag, men igår och i förrgår fick han inte vara ute. Igår var jag i jönköping hela dagen och i fredags tvättade jag och dammsög så då tyckte jag att han blivit så uppstressad av det.

Fast han verkar inte vara vidare långsint. Nu far han runt här och har fått vara ute tre gånger idag, och nu sista gången ska bli en lååång runda. Jobbigt bara att grannen sunkcigarettrök ska förpesta min lägenhet.

Vad jag mer grunnar på är kloklippningen, inte att jag ska råka klippa för långt. Utan att få honom att vara stilla. Aja, får la be om hjälp annars! :)

1 kommentar:

Michaela sa...

Haha vad roligt du skriver! :) Han var säkert lite sur, eller snarare bortskämd eftersom han varit ute så mycket de senaste dagarna :)) Hihi. Så kan det bli. Hör av dig om kloklippningen om du funderar mer på det.. Sitter han inte still i famnen längre? KRAM!