" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 15 juni 2013

En värld som fortfarande fanns kvar... och en olivgrön sele!

Igår hade Hubert fredagsmys. Han tycker det lätt stoppade örngottet är kul att bita i och krafsa på. Så härligt att gå på och lustigt att hoppa på. Köpte nya tofflor på en svensk välkänd möbelkedja för en vecka sen. De tycker Hubert är helfestliga... att bita i. Så de får vara framme med när han är ute. Så länge han är sysselsatt med det och inte att försöka ta sig in under sängen. Jag har försökt stänga till där så väl jag kan, men det sitter ändå en kanin där och gräver och krafsar för att kunna ta sig in.

Idag testade jag selen på Hubbe för första gången, jag mutade honom med lite pellets bara för att visa att sele=nått trevligt! Han muttrade lite (kaniner kan morra) och stampade lite, men som sagt efter några pellets gick det bra. Funderade om jag skulle ge upp, men han var lugn när jag plockade upp honom. Pulsen var låg. :)

Jag stoppade in honom i sin transportbur, så bar det av UT!
En värld som Hubert säkert undrat vart den tagit vägen. Men det gick hur bra som helst, han är modig trots allt och kom ut ganska så på en gång och hoppade iväg. Inte i nått "Nu flyr jag"-ryck utan bara vanligt hopp. Han ville dock in i en häck, men det ville inte jag. Smutsa ner sig och hur skulle JAG kunna ta mig in där ;)
Han fick mycket beröm och många klappar av mig, lille plutt!

Men när han envist ville in i häcken vid ett flertal tillfällen, så plockade jag upp honom så gick vi in. Nu sitter han och tar igen sig i sin bur.

Det märktes att han är van att vara ute från när han var liten, för uteljuden störde honom inte så mycket. Och tack vare att han är så fluffig så stördes han inte av selen heller. Kan ha varit tack vare pelletsen också ;)

Duktiga Hubbe!!

1 kommentar:

Michaela sa...

Men så fin han har blivit - och lika underbart fluffig fortfarande! :)

Kul att han fick testa sele och känna gräs under tassarna igen :)

Morrade han på dig? Haha, vad konstigt! Det har jag nog aldrig hört...Spännande! Kram.