" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 22 juni 2013

Vad jag ska göra i sommar!

I det stora hela så har jag inga planer mer än att jag ska åka med en kompis till Ullared och sedan brukar jag alltid åka till Hjo minst en gång per sommar.

För övrigt skulle jag vara mycket nöjd med att sitta och dricka kaffe på vackra platser, avnjuta en och annan fika, gå på loppisar och strosa runt i butiker med vackra ting. Inte i behov att köpa något men bara den känslan att jag har tiden att bara gå här och titta i lugn och ro. Inga direkta tider och stunder att passa.

 Att få sitta på balkongen när solen dragit om hörnet så det blivit en sval oas perfekt för en god bok eller en vacker inredningstidning som man de första gångerna man bläddrar i är nöjd med att bara se på alla underbara bilder.

Semester är ju inte i första hand vila till något speciellt, utan vila från något!

Inga kommentarer: