" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 16 juli 2013

Jag behöver inte din hjälp!

Jag tror det var det Hubert sa idag på morgonen när han nafsade mig i tummen. Han höll på att knuffa undan pellets och när de for åt alla håll och nästan täckte skålen, tänkte jag hjälpa till lite. Det var inte populärt! Så jag lät honom hållas ;) "Kan själv!"

Hubert har varit på semester ett tag i Eksjö (jag fick också hänga med). Där fick han verkligen sträcka på benen och njuta av sommaren. Han fick vara i sin sommarstuga med tillhörande trädgård.
 Oturligt nog vände han ändan till då jag skulle ta ett kort. Men han trivdes i sin sommarbostad, och de sista gångerna han var där så gick han i godan ro och mumsade gräs. Sen fick han riktigt skutta av sig med selen. Det gillade han, fast ibland blev han lite stirrig.
 Titt ut!

Vi som trodde att rampen skulle vara för brant trots att vi vinklat upp den lite. Men inget hindrar Hubert! Han tyckte bättre om att hoppa upp på rampen på sidan än att klättra upp rakt framifrån. :)

Jag och Hubert hade en bra visit i Eksjö. Hubert hade ju helpension så han hade det gott. Jag har läst mycket av tiden. Läste ut Hungerspelen, och köpte genast uppföljarna. Sedan har jag ytterligare tre böcker som väntar. Jag har börjat uppskatta detta med att läsa.

Sen bestämde jag mig helt spontant att åka till Finland om ett par veckor. Roligt! Har inte träffat släkten där sen jag vet knappt när. Så det ska bli jätteroligt!
Jag njuter för fullt av sommaren och förförra lördagen tog jag mitt första dopp. 
Det var en riktigt härlig sommarkväll!

1 kommentar:

Michaela sa...

Vilken fin sommarstuga han har fått! Jag tror nog allt att du skämmer bort honom lite ;) Hihi - precis som man ska! :)) Ser verkligen härligt ut..

Har du släkt i Finland? Trevligt :) Hoppas du får en mysig tripp dit! Kramar