" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

söndag 28 juli 2013

En liten hoppetossa!

Kan ni gissa vad den lille plutten hade för sig för nån dag sedan? Han hoppade!
Ja, jo han är en kanin, en kanin hoppar. Inga konstigheter! Nej egentligen inte, det var bara det att när han for runt som en liten tätting satt han plötsligt uppe hos mig i soffan.
Han hade hoppat upp i soffan där jag låg och slöade!!

Kära nån!
Innan har han stannat till och stått på bakbenen och flera gånger konstaterat att "jaha där sitter du!" Igår hände det igen, och då hoppade han upp flera gånger. Första gången blev ju både jag och han förvånad så då hoppade han inte upp mer, men igår for han upp och ner fler gånger. 
Undersökte soffan och skuttade smidigt ner! :)
Ja den kaninen hittar alltid på bus det säger jag bara! :)

På tisdag åker jag med Mami och Papi till Finland. Det ska bli SÅ roligt, detta blir också första gången jag åker iväg från Lilleman. Men det är ett härligt par som ska ta hand om honom. De är riktiga djurvänner så det kommer gå jättebra! 

1 kommentar:

Michaela sa...

Vad roligt att han hoppar upp av sig själv :) Då kan ni ha slappmys framför en bra film tillsammans i soffan i fortsättningen! ;) Hihi,vad mysigt det låter! Kram till dig! Ha det bra i Finland..