" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 2 juli 2013

Loppisens Rolls Royce

I söndags var jag iväg på loppis. Det var nästan så jag försmäktade av loppisintrycken. 
Jag skulle med ett gäng till loppisen där det hänger koppar i "träna". Ja, det hade vi hört att det skulle göra, och det gjorde det. Så då visste vi att vi hade kommit rätt.

Östregårds antik och loppmarknad i Moheda!

Mitt första intryck var en stor lada med massor med möbler utanför. Det är då man vill använda ett mycket bra uttryck. Bröte! Det var så mycket saker, och så mycket möbler. Mycket fina saker, mycket mycket fina saker. Där kan man verkligen fynda både möbler och porslin och ja, you name it!

I varje litet skrymsle fanns det grejer och över allt fanns det porslin. Verkligen överallt. Det var inte så att de hade en porslinavdelning. Nej, de hade placerat ut det lite över allt på alla möbler som fanns. Tillslut visste jag knappt vart jag skulle titta och mitt i allt så får man ju inte gå vilse. 

När jag gick där tänkte jag också, varför har jag inte ett hus och en högre lön! ;) 

Vilken upplevelse! Dit måste jag igen!

(hittade jag nått då? japp, två vekar till fotogenlampor och en kakspruta :) för strasskakor)

3 kommentarer:

Michaela sa...

Jag har hört mycket om den där loppisen i Moheda. Värt ett besök eller? ;) Har aldrig varit där, men jag ska hålla utkik efter kopparna i "träna" så jag vet att jag har kommit rätt i såna fall. Lätt att önska sig både hus och pengar när man hittar sådär mycket fint :)) Hihi. Tack för senast förresten! Mycket trevlig!! Stor kram till dig.

Michaela sa...

"Tumklorna" är svåra, de brukar jag inte klippa varje gång. De brukar inte växa lika fort som de andra har jag märkt.. Vad duktig du är som har klippt klorna! Inte dåligt :)) Det är alltid lite småläskigt (tycker jag med fortfarande) hihi. Ha en riktigt bra helg! Kram.

Michaela sa...

Det är riktigt bra att sätta kaninerna på rumpan i knäet när man ska klippa klorna! De sitter oftast still och man får en bra överblick :) Kul att det funkade!