" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 1 september 2009

.Shopping och Lingonskogen.

Idag har jag och mamma varit på utflyckt. Det har varit så härligt. En riktigt sådan mamma-dotterdag. Det är trevligt! Vi åkte ganska tidigt till Vetlanda för mamma ville gå på torget och köpa lite höstblommor till balkonglådorna, lite ljung blev det! Härligt, tänk jag tycker det är skönt med höst nu. Men idag har det varit en underbar sommardag, med inslag av höst. SKÖNT!!

Sedan bar det av till klädesbutikerna. Jag hittade allt som jag hade funderat på. Så gött! Jag ville ha sånna där jeansleggings som har lite kraftigare tyg än de som jag haft innan. De fanns i både svart o blåa, så jag tog ett par av varje färg =P. Det går ju åt, och sen har man ju fått lön me.
Hittade en lång kofta på Gina som jag tittat på, på internet. Jag har velat ha något nytt sånt som alltid är skönt om man e lite frusen. Så kan man ha leggingsen till.

Behövde en ny svart långärmad tröja, så det blev det på HM o lite smink. Kära nån, storshopparen. Fast å andra sidan så behövde jag lite nytt. Va så glad för leggingsen, för de är verkligen som vanliga jeans ungefär, med bakfickor. Jag som bara har två par jeans som jag inte riktigt gillar. Sen när man har så mycket leggings så blir man så bekväm me de, så man tycker de e tråkigt me jeans =)

Efter att vi åkt hem och ätit middag, hann att ta en powernap, så drog jag, mamma o mammas väninna ut i skogen för att plocka lingon. Vi var på ett ställe först men där va det inte alls mycket lingon, sen åkte vi till ett annat och där var det lingonröda tuvor. Bara det att de var halvt mogna, men SÅÅ vackert. Vi gick längre in i skogen och där fanns det så vi fick två 5 litershinkar fulla. En hade jag o mamma och en hade mammas väninna. Vet ni vad mamma hittade när vi gick där. KANTARELLER!! Jag har aldrig varit med om att se så många å så stora.

Gulliga mamma fick nästan en glädjetår i ögat, för det är verkligen minnen från hennes barndom, då hon va ute och plockade stora kantareller. Vi har inte varit med om det när vi varit ute. Men nu!! Så roligt att få plocka upp dem. Det var nog runt 10 stora kantareller. De va som en muggs omkrets ungefär, om inte större!

Oj långt inlägg igen!

Ringde Centralköket idag för att säga att jag vill "vicka". Så RING, RING, RING!!! hihihihi.....

2 kommentarer:

Michaela sa...

hehe, tror du centralköket kollar din blogg...??
...ja, varför inte? ;)

Härligt med en sån där "mor-dotter-dag" ...älskar det jag också!! och det är VERKLIGEN viktigt! :)

najz... du är söt när du skriver, och det är kul med långa inlägg - oftast iaf ;) idag va en sån dag :D

Allt bra med dej? kram.

Michaela sa...

..måste bara tillägga att jag känner igen den där glädjen när man hittar kläder [eller annat] man gått och tittat efter länge, tänkt på länge osv... mmm MUMS!! :)

grattis till dig för det ;)