" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

fredag 18 september 2009

~ En mysig morgon ~

Efter att legat och dragit mig en stund och insett att jag inte kunde somna om, bestämde jag mig för att kliva upp och gå ut och gå en morgonpromenad innan frukost. Så klockan var kvart i åtta när jag gav mig iväg.

Tog en ganska lång runda, lagom lång när man är lite seg på morgonen. Sen ville jag mest ut för att få frisk luft och njuta av den kalla och svala morgonen än att gå långt =)

Tänk, jag bara älskar höstluften. Så sval och den doftar SÅ gott. När jag kom ner till sjön låg dimman kvar, jag stannade till vid en liten strand och tittade ut över sjön.

Alldeles spegelblank med ett täcke av pärlvit dimma. I bakgrunden kunde man höra mullret av grävmaskiner och annat buller. Ett tecken på att en ny morgon grytt och en ny dag på jobbet börjat för en del. Men för andra, som jag t.ex. kunde lugnt vandra hemåt och äta frukost.

Jag stannade till för att se om det stod någon älg eller rådjur på ett också lika disigt fält. Men ingen, man vet aldrig så det är alltid spännande att ta sig en titt. Kanske mer om en månad när det är älgjakt och djuren drivs ut från skogen.

När jag kom hem hade mamma dukat fram frukost, och det var så mumsigt när man varit ute och gått. Efter frukost följde jag med mamma till hennes väninna för hon hade ringt och bett mamma och kolla på hennes hemlånade gardiner som smakråd.

De är för söta mamma o hennes väninna. Det är tur att de har varandra när de går hemma båda två.

Innan mamma o jag gick hem tog vi en titt i det nyrenoverade tv-rummet och drog av några låtar på jukeboxen =) Så rolig, en sån skulle man ha i sitt vardagsrum.....haha jätteroligt!

2 kommentarer:

Michaela sa...

Mmmm, höstmorgnar är de bästa!! luften är verkligen "ren" :)

....mysigt mysigt.

Ha en bra helg!

Emelie sa...

Du får mig att längta hem