" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

måndag 7 september 2009

~ Här sitter jag & skrattar ~

Jag måste ju vara bland de mest lättroade människorna som finns, fast det är väl å andra sidan väldigt skönt. Tänk om man va värsta surputten. Nej tack!

Som I sa på jobbet, inte säger man väl ett skämt som inte man tycker är roligt. På tal om att skratta åt sina skämt. Jag läste nämligen min utläggning om Nougatägg i Foliepaket (Livet är fullt av nougatägg). Tänk jag tyckte det var riktigt underhållande =)

Idag sker det storstädning och iordningplockande i förråd och garage, det är bara för att mamma ska kunna hösta in och sedan ställa in en av bilarna i vinter.

Jag har fyra dagars jobb denna veckan. Jättebra, två dagar i skolköket och så ska jag hoppa in på ett dagis o ta emot mat och städa och fixa. Vet inte riktigt allt jag ska göra, men det känns ändå kalasbra!

5 kommentarer:

Michaela sa...

haha, jo det är kul när man får till det så till den grad att man skrattar länge åt det sen :))

Gött med lite jobb nu i veckan! grattis! :)

Allt bra annars??

Michaela sa...

Ja vi ses ju på onsdag!! va roligt. vi kan ju ha lite sms-kontakt innan så vi vet var, hur o när.... jag ska på nätgruppen kl 18 där på kvällen också! så vi kan gå dit tillsammans :)

kram!

Emelie sa...

Vännen. Hur kan du vara så duktig. Det är en jättesnygg layout på din blogg ju!!!

Paulina sa...

Tack Emme, va gulligt av dig!! Det är gulliga Nalle som fick den äran att hälsa välkommen!!

Michaela sa...

Mmm, de där Beatrix Potter filmerna har man ju sett en hel del på!! :) har alla hemma ;)

....Okej tack för tipset! kramkram