" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 29 september 2009

~ Jag tror det blir flytt snart ~

Iiiih vad jag är trött. Jag jobbar och står i hela tiden :) men det är jag glad över, det är bara ett gott tecken på vad som snart närmar sig. FLYTT!! Jag vet inte när, men det är närmre än någonsin tror jag.

Nästa månad har jag redan 6 dagar inbokade med jobb, YES!! Sammanlagt har jag kontakt med fem platser där jag hoppat in eller ska hoppa in. Senast igår ringde det för att det behövdes på gymnasiet i köket. Oj vad länge sen det var jag va där.

Jag har inte varit på Aleholm på 10-12 år. Kära nån, men det var sig likt. Känns konstigt när man kommer till en plats som man minns men ändå inte kommer ihåg allt ifrån. Kyrkan hyrde lokaler där i början av 90-talet...aj vad gammalt det lät. Men det är sant, det var på 90-talet och jag är född på slutet av 80-talet :P

Men i alla fall så var jag där idag för att hälsa och så vidare, så när jag kom in genom entrén så var det första jag såg en dörr till höger "oj, där hade vi söndagsskolan!" tänkte jag med ett leende....hihihi...

Imorgon ska jag nog ta en sväng förbi hyresgästföreningen! =)

Ojoj, vilken härlig helg som ligger framför!! NI KOMMER LA PÅ GO! Sävsjö 2-3 oktober Sävsjö skyttecenter!

1 kommentar:

Michaela sa...

Yes jag kommer på GO! iaf på fredagen :):) ska bli jättekul! då ses vi! :)

....Kul med flytt!! :D
....och med JOBB! tjena va du jobbar o står i! men va ROLIGT att det flyter på. att du har nåt att göra liksom.. att jobben kommer TILL dig. det är "a touch of God's grace" det!! :)

Ses på cellen ikväll! Kram!