" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 26 augusti 2009

. Ont i halsen .

Jag kan ha snuva, hosta och feber, men värst är ändå att ha ont i halsen. Hoppas att jag inte blir förkyld, men man känner sig lite mosig. ( bara en liten parentes, hur bär man sig åt för att skrika så högt så att det låter som man står precis ijämte örat. Fast man är utomhus och en bra bit ifrån. Vet ej, så är det när man har grannungar som inte kan leka utan att skrika.....jag skyller min kinkighet på ont i halsen =)...)

Idag har jag jobbat i skolköket i Sävsjö. Det var lite roligt när jag fick ett medelande om jag kunde hoppa in. Och det kunde jag. Tänk, jag vigde hela min lediga dag för att jobba. Men ibland kan det faktiskt kännas som en liten ledig dag i alla fall. Därför att man får göra nått annat än det vanliga på jobbet!

För alla som inte vet det så är det full rulle i staden Sävsjö idag. JO för idag spelas nämligen Antik Rundan in på kulturhuset. Jag var inte nere där, mer än då jag skulle till Pressbyrån för att lämna in ett cv. Så såg jag att det var mycket folk utanför. Och jag menar verkligen MYCKET FOLK!! Så roligt!
Jo på tal om pressbyrån, ringde dit igår och de hade behov av en extrajobbare. Som bara kan hoppa in när det behövs. Så jag skulle lämna in ett nytt cv, vet ej de inte hittat mitt gamla. Hur som helst så lämnade jag in ett, så det är bra.

Jag har kommit fram till att jag får nog stå ut med lite extrajobb till en början. Ja menar, man vet ju inte om det kanske på en gång eller efter ett tag kan dyka upp mer. Klart man är trött på allt hoppande fram och tillbaka. Men jag tror att det kan helt klart vara värt det!
Imorgon ska jag ringa till ett annat ställe också, hoppas att få någon napp där också.

Det var nog alles för idag.

Klart slut!

1 kommentar:

Michaela sa...

ont i halsen är riktigt trist.. det har jag lite smått jag också :/ det vill man ju helst skippa faktiskt!

krya på dig!