" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 20 augusti 2009

. Många album .

Igår fick jag mina bilder som jag skickat på framkallning och denna gången var det inte så många som det brukar vara. Men många trots allt. Över 200 bilder, sommarens skörd alltså =)
Men mitt i att jag satt och plockade i korten tog albumet slut =(...mmuuu, MEN idag var jag och handlade nya album. Glad att jag hittade likadana som innan. Kan bli lite petig när det gäller sånt, att det ska i alla fall vara samma färg så att det ser snyggt och prydligt ut i hyllan sen.

Med tanke på att jag nu har fem album eller nått sånt, hur många kommer jag inte ha om ett tag. Hmm, får ha ett helt rum med bara bilder. Fast å andra sidan har det hänt mycket denna våren så det har blivit en hel del bilder. Allt mellan himmel och jord, både sorgeämnen och glädjeämnen har prytt denna våren kan man säga.

Kanske att det blir lite mindre bilder till hösten.

Ha det gott, nu ska jag ut och sätta mig i trädgården och slappa!