" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 11 augusti 2009

. 101 .

Ibland vore det ju roligt om man skrev ofta så att man skulle slippa konstaterandet att man inte skrivit på så länge. Men med tanke på att idag sitter och "knapprar" ner mitt 101:a inlägg så kan man väl ändå lyfta på hatten.

Idag kände jag mig lite duktig faktiskt, fast det borde man ju göra hela tiden. MEN för att sluta avbryta mig själv och komma till saken, så var jag och mamma ute och gick på morgonen. Gick upp vid halv åtta och gick väl iväg efter åtta. Sen när vi kom hem städade vi hos de små "grisarna"*. Jag tog ju så gulliga bilder på dem här om veckan, förra gången vi städade. Då det var så varmt att Gillis gav upp och halvt la sig bakom Greta medan hon förnöjd smaskade i sig av det gröna gräset medan buren tömdes.

Nej så vi fick skugga dem lite, det var så kvavt. Usch... Men jag får ta och lägga in några bilder på dem, de små liven.

Sen kom mammas vännina över vid halv tio och då drack vi kaffe och fikade. Regnet ÖSTE ner så man knappt hörde vad man sa.

Ska troligen följa med pappa ikväll till Ekenässjön och hjälpa honom med en stor klumpig sak som man planar ut marken med. Nästan som en ångvält, fast en ångvält som man använder muskelstyrka istället! Den ska plockas bort och det är inte den lättaste pryl man hanterar.

På fredag så flyttar de nya ägarna in i farmors hus. Känns konstigt, fast ändå inte. Det känns samtidigt väldigt skönt att klippa av det bandet nu!



Tänk att det jämt ska bli så långt när jag inte skrivit på ett tag!

KJAM

*marsvin

3 kommentarer:

Michaela sa...

har NI grisar!!!???! :D

..hade jag ingen aning om!
..kul att du uppdaterar IBLAND iaf. roligt att se va du hittar på..

Paulina sa...

Nej jag har inga grisar. Vi har marsvin! Grisar inom citationstecken...

Emelie sa...

Grattis till hundra och en jubileet!!!! Det förtjänar verkligen ett firande. Jag önskar jag visste hur många inlägg jag har.....