" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 27 augusti 2009

.Hemma idag.

Inget jobb idag. Kunde inte sova så bra i natt. Hade ont i halsen och febrig. Idag har jag bara vilat mig. Kollade på två disneyfilmer, man orkar inte så mycket annat än att vila i soffan eller sova.

När jag var liten och var förkyld en längre period brukade jag pyssla lite då jag efter några dagar började bli bättre. Kan hända även nu, för det innehåller lagom action när man har feber.

Strepsils, thé, nässpray, näsdukar och idominläppbalsam - ett bra first aid-kit vid förkylning!

1 kommentar:

Michaela sa...

feber gör en så dåsig ju.. hmm, tråkigt att du är sjuk. men du får helt enkelt se det som lite "vila-upp-mig"-tid :)

krya på dig - igen! hihi, KRAM