" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 3 februari 2011

YOSHI - en vän till en vän

Jag tror det var vid jul som jag sa att jag skulle virka en Yoshi till min kompis Mimmi.
Och nu står han här... eeh, Yoshi, vänd på dig!
Men när du ändå står med ryggen till, så använde jag effektgarnet till Yoshis taggar.
Det var riktigt roligt att få virka en liten figur som redan finns. Ja, för då får man en utmaning att komma på hur man ska virka olika detaljer på figuren. Och Yoshi är ju bara hur söt som helst. Den figuren som man helst vill vara när man spela Mario.

Gula skosulor, precis som riktiga Yoshi har. Här lämnas inget åt slumpen!

Titta! Yoshi spelar x-box
... x-box, hmm, undra vad Nintendo skulle säga om detta.

Inga kommentarer: