" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 2 februari 2011

...jag tror, jag tror jag har fått ett jobb!


Det känns nästan som en dröm, som att man sitter och skriver nått som kanske egentligen inte är sant. Fast det är sant! Igår fick jag en förfrågan om ett jobb från och med måndag, till och med sommaren. Det betyder fast inkomst ända fram till sommaren. Det är helt galet!! BÖNESVAR! Hurra för det! Jag kände att jag fått nog att ranta runt hit och dit, och att jag nu ville skriva på att KONTRAKT, jag ville bli en anställd.
Inte trodde jag att det skulle gå så fort, fast samtidigt har jag ju väntat på det. Men, hallå! Helt galet i alla fall. Jobbet då, jo jag ska vara assistent för en liten kille som behöver lite tillsyn på raster å så. Men jag kommer följa honom hela dagar, alltså hela veckor. Det känns spännande! Så på fredag ska jag skriva på ett kontrakt!
Så igår, när jag på eftermiddagen efter jobbet blev så sjukt sugen på semla. Gick jag till ICA och köpte en låda med två semlor. Sen satt jag och firade och tittade på Wallace & Gromit - Osten är slut!.

1 kommentar:

Emelie sa...

ja, även om du inte ser det så hoppar jag runt av glädje för din skull. Du förtjänar det! Skönt för dig.
Kram