" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 15 januari 2011

Sök ALLA lediga jobb..

Ibland är det lite roligt att hårddra den idéen att man ska söka alla lediga jobb som finns. Ja, det är trots allt det man får för sig när man söker jobb vi arbetsförmedlingen. No hard feelings, arbetsförmedlingen, det är bara jag som flamsar lite.

Så, då ska vi se vad vi har att bjuda på i afton:

Överst på listan i Sävsjö har vi

- Distriktsläkare ( jag säger som en liten kille jag känner angående att bli läkare "Ja, man måste ju veta vart man ska skära!". Låter klokt, så skippar det. Jag kan skära fläskfilé och tror jag stannar där.

- Erfaren trucktekniker (jag gillar särskilt betoningen på erfaren i förhållande till att söka ALLA jobb, gillas skarpt)

Eksjö hade spännande jobb.

- Barnmorska och förskollärare (det känns som före och efter, vi tar paketpriset. Kombinerad förlösning och inskolning på en gång, tragiskt men sant i många fall. Samhället fostrar barnen)

Jönköping.

- Bärsäljare (vilket trevligt jobb, känns kanske kryptiskt men inte så kryptiskt som "Innesäljare")

Uppsala då ;)

- Inspektör (Livsmedelsverket alltså, de hade jag inte velat haft hos mig under en arbetsdag för ett tag sedan... tänker inte uttala mig om vad det handlade om, men att jag såg ett läskigt datum...)

Inga kommentarer: