" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

söndag 9 januari 2011

Milton vill inte ta bort julen... och inte jag heller


"Nu är glada julen slut, slut. Julegranen kastas ut, ut..."
Nej, det känns lite tråkigt att julen ska bort nu. Det blir alltid så mörkt när man tar bort alla ljusslingor och ljusstakar. Fy, men samtidigt längtar jag till våren, och blir extra glad varje gång jag märker att det faktiskt är ljusare ute på morgonen. Det går åt rätt håll, som man brukar säga.

Jag sa till Milton att det snart är påsk och då sken han upp. Han tyckte man kunde ha en påskkalender då!! Nog för att det är en bra idé, men det växlar ju från år till år, hur många luckor det blir.

I år tror jag nästan att det skulle bli 24 (har inte tittat efter, utan bara gissar)
Men trots glada tankar om vår och påskkalender, håller Milton hårt i sin pepparkaka!!


Inspirationen som flödade så intensivt innan och efter jul fick hamna på hyllan för en veckas vilande. Men nu är jag snart tillbaka igen. Det känns skönt. Jag blev så glad när jag såg solen sippra igenom molnen här om dagen. Hopp om livet =)

Imorgon tänkte jag ta en sväng till garnbutiken, var ju där för en vecka sedan precis. Men nu tänkte jag att jag skulle se om de har så kallade "effektgarn". Som man kan virka "hår" med.
Så jag har mina idéer på gång, det har jag ;)

"Nej, se det töar... det var väl roligt HURRA!..."

Inga kommentarer: