" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

söndag 23 januari 2011

Det tar sin lilla tid, minsann!


Jojo minsann, virkkorgen har dragit igång trots att det var så mycket under julen. Men det tar sin lilla tid. Det kan jag inget annat säga. Så det gäller att ha tålamod under arbetets gång.
Just nu håller jag på med att virka ett lejon med man. Och det är manen som tar väldigt lång tid. Det är lite klurigt att se vart maskorna är, men den börjar ta form. Så en man kanske jag inte vill virka varje dag, men i alla fall så är det spännade att testa.
...får se vad som händer nu kommande vecka. Kanske att man vågar sig på en tur till hantverksbutiken ;). Tänkte vänta tills Dexter är klar!! Om jag ska sälja något tänkte jag faktiskt gå dit och visa, gillar de idéen så gör jag lite grejer.

Inga kommentarer: