" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 19 oktober 2010

STOR "Helt virkat"- uppdatering

Jag måste presentera ett helt litet gäng nya kompisar! Först trodde jag att jag lagt in bilder på lilla Signe men det var visst bara på FB:n. Så nu kommer ett par bilder på henne och några till...
Detta är ingen mindre än Signe Mus. Signe Mus är min alldeles egna lägenhetsmus. Lika gärna som att ha en husmus, kan man behöva en lägenhetsmus! Signe har en liten förkärlek till Pippi Långstrump, därför ville hon hemskt gärna ha en egen Pippiklänning.

En dag kom det en liten rosa apa och hälsade på Signe. "Appan" som vi kallade honom skulle flytta upp till Emme i Uppsala och hänga och klänga i hennes rum. Han hälsar att han trivs alldeles ypperligt bra!

"Lille katt, lille söta katta... MisseKatt var namnet!". MisseKatt blev en liten födelsedagspresent till Lundberg. Katt trivs bra, särskilt när det finns en stor katt i huset att busa med.


"Ett litet ulligt får är jag, och Får är precis vad jag heter!"

Det bästa Får vet är pannkakor med sylt och glass, och det värsta han vet är långa slemmiga daggmaskar... fy!


"Titta ett litet "kryp in"! Med en liten sovsäck där inne, skulle detta bli den perfekta övernattningsplatsen för mig!"

Ute är det höst och ruskigt väder, då måste man klä på sig ordentligt. Därför har Pau gjort en mössa och vantar i en fräsig turkos färg till mig.

Vad i all världen ska detta föreställa? Bilden har kommit på fel håll och allt, men det ska bli en randig liten kompis! Så fortsättning följer...

1 kommentar:

Emelie sa...

Appan, eller Sixten som han heter nuförtiden hälsar att han numera bor i emelies lampa och trivs alldeles ypperligt.

Vad du äär duktig Pauli!!!! du är ett litet mirakel med din uppfinningsrikedom och din fantasi. Fortsätt så. Låt ingen ta ifrån dig din gåva.