" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 9 oktober 2010

Lägenhetstitt 1 år sedan

Satt och tittade om det möjligen kunde finnas ett inlägg vad jag gjorde denna dag för ett år sedan, jojomen, det fanns det.

Jag var och tittade på lägenheter i Sävsjö me mamma för ett år sedan. Bland annat den jag sitter i just nu. Lite speciellt att jag snart bott här i ett år!! =)

När man längtar efter något och det enda som omger en är just dessa längtans-tankar. Så känns det som en evighet tills det ska bli verklighet. Men när man väl är där så är det som man inte väntat alls. Tror att det kommer bli så med andra saker jag funderar o längtar efter. Som t.ex. vad man ska satsa på... antingen ser man det som något jättejobbigt eller så ser man det som ett äventyr och en överaskning. Det är lite vad man själv väljer. Kan vara ett svårt val, men det sistnämnda går faktiskt att välja.

Just nu är jag lite förkyld, så jag ska snart lägga mig i soffan o sova. Känner att jag behöver all vila jag kan få.

Helt virkat:

Har gjort klart Får idag. Hade bara öron att virka, och brodera ögon och nos kvar. Nu ska jag virka mössa o vantar! Kan ju vara bra när det börjar bli lite höstigt. Ja inte till mig själv utan till Får alltså. Bilder kommer!!

Inga kommentarer: