" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

måndag 11 oktober 2010

Dag 3 i karantän

I lördags trodde jag att min förkyldning som drog igång i torsdags skulle vara över. Men det vara bara lugnet före stormen om man säger så. Jag hade fått gastroenterit, eller magsjuka som de också kallas för. Va trevligt tänkte jag. Jag som tänkte att nu blir jag frisk så jag kan börja jobba på måndag, icke sa nicke. Här är det nedbäddad i soffan som gäller.

Igår blev det inget kyrkobesök, men jag gick på Livets Ords söndagsgudstjänst istället, via nätet alltså. Det var finfint det =) Natten till igår sov jag halvbra, vaknade varje halvtimme. Det värkte i kroppen. Men tack o lov inget "spring" under natten (jag går inte in på den otrevliga biten). Jag gjorde bara en massa andra saker när jag vaknade stup i kvarten. Fyllde på vattenglaset, på morgonen slängde jag in isformen i frysen (varför gör man de nästan mitt i natten, jo om de händelsevis skulle va så att man inte kan dricka vatten så kan man ta en isbit o suga på, att få i sig vätska e A och O vad gäller gastroenterit). Pga dålig sömn sov jag en hel del igår, försökte i alla fall.

Mamma kom med värsta presentpåsen till mig, SÅ GULLIGT!! Jag undrade om hon ville komma med lite fil som kunde vara bra när magen väljer att må lite bättre. Men det var blåbärssoppa, fil, skorpor, ballerina och ballerina - kladdkaka/vanilj (de kunde jag mumsa på när jag mådde bra igen), TVÅ tidningar och, jag säger bara det OCH en bukett rosa rosor. ÅÅH! Bästa mamsen!! =) =) <3

Idag o imorgon har jag tagit ledigt, på onsdag ska jag börja jobba igen. Skönt att det börjar rätta till sig. Ja, jag mådde ju mycket bättre igår och ännu bättre idag. Men sen när man jobbar me mat så är det SUPERVIKTIGT att vara helt frisk. Smittorisk alltså!!

Jag vet ej om de går i stan, men man vill ju inte vara nån bidragande orsak till att det fortsätter. Det är ju oftast så det sprids, att nån inte kan hålla sig hemma. Sen kan man bära det fast man inte bli dålig själv.... och OJ va trevligt att jag skriver om detta här =) hihi

Idag blir det vila, vila och åter vila! Var tvungen att ta fram dammsugaren för dammråttorna höll på att invadera mitt hem. =)

1 kommentar:

Emelie sa...

Din stackare!!!!! Hade jag vetat att du var sjuk så hade jag ju ringt och piggat upp dig. Men jag har haft lte internetvila från mail och fb osv. Hoppas att du är frisk nu iaf.