" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 5 juni 2010

i väntan på Studenten

Tänk att man kan välja de bästa stunderna för att blogga. Jo, då man väntar på att man ska på studentkalas. Vi fick nästan ont i magen då vi kom ner till stan, för vi såg några studentlastbilar. "Visst var det vid ett min kusin sa?" "Jo, men de var de väl". Vi började tro att vi missat allt sammans, men sen såg vi fullt med folk med blommor och små studentkramisar på väg upp emot skolan. "vilken tur!!"

Då var det bara nästa projekt, HITTA övriga släkten. Men det gick tack och lov väldigt fort. Så kom de ut och vi grattade Sandra. Massa blommor, och jag menar verkligen det. Jag tror att Sandras nacke kan intyga detta! =)

Det var så varmt sen så jag trodde att nu svimmar jag. Sen var vi nere och kolla på lastbilen och fotade så klart. Kameran, studentgratulantens bästa vän!

Så nu sitter jag här, och väntar på Studenten, att hon ska komma hem. Imorgon blir det kalas också. Det är så roligt med kalas. Mycket jobb, och mycket nervositet men genom allt - roligt!

Så imorgon fyller vi vårt hus till bredden, förhoppningsvis trädgården! =)

"Take hand about you!" (svengelska - ta hand om dig)

Inga kommentarer: