" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 16 juni 2010

"Behöver du hjälp? ..."

Jag har länge funderat över en sak. Hur vore det om jag skulle starta ett bemanningsföretag?! Inte alls dumt om man tänker efter. Så skulle jag ha en anställd, nämligen JAG själv! Hur bra som helst. För just nu kan jag känna mig som en person som går runt med 24,7-jour.

"Ring, så jobbar jag!"
Snygg slogan eller hur!? Imorgon ska jag jobba på Blåbäret. Var där idag för att lokalisera den aktuella platsen för Blåbäret. Jag hittade dit, med en gnutta lokalsinne och Eniro, så gick det finfint!
Idag har jag jobbat, och sedan när jag kom hem så fortsatte jag i princip med samma arbetssysslor här hemma. Städ och matlagning! Jobbigt att potatissalladen hade sjungit på sista versen... hmmm. Men men! Ska till mat"boticken" om en stund. Efter en stunds tupplur tror jag =) Vilken lycka att jag har lilla Ekan här. Hur bra om helst! Ekan är en Vento, som är en volkswagen! Den är jättesöt! Jag o Mimmi ska nog ta en tur med den till Hjo i sommar om den inte säljs innan dess.
En läskig sak som hände i helgen. Jag o Mimmi va på erikhjälpen, och när vi kom ut så "VART ÄR BILEN??" hur läskigt som helst. Trodde att nu har nån snott Ekan. NOOOOO!
Men så va inte fallet, den var så liten att den gömt sig bakom en stort bil. När vi kom ställde vi bilen typ i mitten av alla bilar som var parkerade. Men när vi kom ut igen, så stod Ekan längst bort i raden av bilar, bakom en stor bil. Ekan stod längre fram också. Men de va läskigt faktiskt!
Idag har jag lovat att jag ska servera på en kompis bröllop. Så det blir att servera på två bröllop i september! Det blir trevligt!

Inga kommentarer: