" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 6 januari 2009

Helt omsluten av Herrens kärlek och frid.

Den 28:e December 2008 somnade min farmor in i tron på sin frälsare och konung!
Helt ofattbart var det när vi fick nyheten på nyårsaftonsmorgonen. Allt skakades om, men ändå var Herren där med sin outgrundliga frid och omslöt oss. Vi hade en sådan underbar julafton tillsammans och vi var även hemma hos farmor på julmat på söndagen. Efter att vi åkt hem så åkte farmor o en vännina in till Vetlanda för att lyssna på madrigalkören därefter åkte de hem. Farmor ordnade lite i köket och gick sedan och la sig och där hade hon somnat in.
Älskade farmor, helt frisk för övrigt, men känningar i både armar och hals. Hjärtat var inte starkt längre. Farmors mamma avled på ungefär samma sätt. I sömnen.
-
Gud är oss så nära i en sådan här stund. På något förunderligt sätt förberedda han oss på detta. Han lät oss inte få veta det för än på onsdagen. Det hade gett en större chock om vi fått veta det på måndagen när vi varit där på söndagen. Hon låg så bra i sin säng.
-
Nu är farmor i himlen tillsammans med farfar! Efter 16 år har de fått mötas igen! Det var en gåva för farmor att få somna in på det sättet ändå, eftersom hon sett min farfar och hur dåligt han mådde när han hade cancer. Man hade väntat sig att min farmor säkert skulle levt i tio år till, men jag tror att hon var färdig här på jorden. Nu vandrar hon på gator av guld hand i hand med farfar och hennes ögon har fått skåda sin frälsare!
-
"Jag har hört om en stad ovan molnen,
ovan jordiska, dimhöljda länder,
jag har hört om de solljusa stränder
och en gång, tänk en gång är jag där!
Halleluja! Jag högt måste sjunga!
Halleluja! Jag går till den staden.
Om än stegen blir trötta och tunga,
bär det uppåt och hemåt ändå.
-
Jag har hört om ett land utan tårar,
utan sorg, utan nöd, utan strider,
och där ingen av sjukdom mer lider
och en gång, tänk en gång är jag där!
Halleluja! Där fröjdas vi alla!
Halleluja! Vart tvivel försvunnit!
Aldrig mer skall jag stappla och falla,
jag är framme, ja, hemma hos Gud
-
Jag har hört om den snövita dräkten
och om glansen av gyllene kronor.
Jag har hört om den himmelska släkten,
och en gång, tänk en gång är jag där!
Halleluja! Jag fröjdas i anden!
Jag kan höra den himmelska sången
och det sliter i jordiska banden,
ty jag vet, jag skall snart vara där."

Inga kommentarer: