" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

måndag 12 januari 2009

En minibyrå och lite tankar

Idag har jag spikat ihop en liten minibyrå som jag köpt på IKEA, jag har ytterligare en som ska sättas ihop. Jag var på stan en sväng när jag skjutsade mamma till jobbet. Skulle titta på en kjol men hittade ingen, sedan var jag på Elgiganten. De va en anons om en billig mobil, men när jag kom dit fanns det bara en på lagret och det var en före mig, så det blev inget med det. Jag blev lite surig och åkte hem. De skulle få in nya på onsdag eller fredag.

Då kan jag bli lite sån, att jag undrar varför de inte kollar upp vad som kommer komma i reklamutskick och ser att det finns ett visst antal hemma i alla fall. Bara en! Muu...jaja...får åka tillbaka.

Annars, ja livet rullar så sakterliga på. Man lägger framtidsplaner på hyllan för ett tag. Allt stannar ju upp på ett sätt, men i slutet av månaden ska jag väl ta mig i kragen och leta lite jobb. Sedan vill man ju hjälpa mamma o pappa med farmors hus å så där. Men det löser sig med allt man går och funderar över. Om man lägger det i Guds händer så löser det sig! Det måste man lita på.

Imorgon ska jag väl plocka lite med allt möjligt. Har inga jobbartider, vilket är tråkigt men ändå skönt på nått sätt. Behöver lite lugn och ro, så att man kan smälta allt liksom. På onsdag ska mamma o jag iväg till Ekenäs och ta bort julsakerna i huset.

Jag ska kanske träffa Mimmi i veckan också och ikväll ska jag kanske på Friskis.

Inga kommentarer: