" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 25 december 2008

Juldag med familjen

Jag tyckte att nu var det dags att skriva lite igen. Igår hade vi en bra julafton trots omständigheterna om man säger så. Min mormor blev dålig innan jul, bältros, och hon kände sig allt för hängig att komma till oss så var hos henne en sväng på förmiddagen och farmor kom till oss till ett-tiden. Då hade vi lagat mat och efter maten var det natruligtvis dags för Kalle Anka. På nått sätt gick det väldigt snabbt så var Kalle över. Jag lovar, jag somnade inte. Fast jag hade velat, för jag var väldigt sömnig efter maten =)

Efter Kalle fikade vi lite och sedan fortsatte jag min tradition, sedan fyra, fem år tillbaka att ha frågesport. Lite mer "högteknologiskt", jag hade en powerpoint på den nya tv:n. Därefter var David alldeles för ivrig och ville öppna julklapparna.

Pappa läste ur bibeln, Jes. 7, Jes. 9 och naturligtvis Lukas 2. Efter det sjöng vi lite julsånger och när sången tystnat kom det en liten Nisse (min pappa, iförd en lite för liten tomteluva) och delade ut klappar.

Till kvällen blev det tomtegröt och skinkmacka. När farmor hade åkt hem tittade vi på Karl-Bertil Jonssons jul på youtube genom tv:n.

Idag är det en latdag för familjen. Slö frukost och sedan var vi ute och gick lite. Efter middagen skulle vi titta på film, men då kom min kusin och hans dotter på lite besök. Det är så mysigt när det tittar förbi. Så vi satt och pratade med dem lite grann. När de hade gått så tittade vi på Prins Caspian som jag fick i julklapp!

Ååh, jag längtar tills jag hittar ett jobb o ett litet bo. Jag satt på IKEAs hemsida och blippade runt lite! Så roligt!

Imorgon ska jag träffa Mimmi!

Inga kommentarer: