" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

fredag 5 december 2008

Pyssel och systuga

--
Detta blev motivet på årets julkort. En liten ängel som sedan limmades fast på ett naturfärgat papper med röda langettstugn runt kanterna. Det är nog det mest ambisösa julkort som jag hittills gjort =).
--

--
Här har ni Tyko Krokodil. Han är en snäll liten krokodil. Passade på att ta en bild på honom då snön fortfarande låg kvar.
--

--
Här sitter Nalle och Nalle-Nina. Nalle (med brun halsduk) sydde jag i Uppsala när jag fick ett ryck och ville sy den nalle som till en början bara var en bild lite över allt i mina bibelskoleanteckningar.
Nalle-Nina (rosa nalle) är en nalle som bor i England nu om hon hann att smita ner i resväskan. Den nalle sydde jag till min vän Emelie som ett litet beställningsjobb, fast det var mer en present jag ville göra till henne. Beställning blev det för att hon fick vilja tyger själv. =)
--

1 kommentar:

Emme sa...

Hon hälsar att hon sanar sin kompis men trivs bra i england