" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 13 september 2008

Nu är hösten här...

Kära blogg... dags att ännu en gång få fylla några rader med allt möjligt. I förrgår kom jag hem ifrån Finland. Där jag hälsat på mina kusiner och släktingar och kanske framför allt mitt lilla kusinbarn på två månader. En liten härlig tjej som alltid ville vara med och visste minsann vad hon ville. Det var ingen fråga om det inte.

Ibland kan det vara härligt att komma bort lite, att bara få se något annat. Kan göra att man helt plötsligt ser saker på ett helt annat sätt där hemma. Nå, blev det så?? Nja, bra fråga. Inte för att jag åkte iväg för att se på saker på nått annat sätt =)

Men jag kan säga att jag kom på en sak som jag inte tänkt på...eller halvt lagt upp på min tankehylla. Så det va bra.

Nu är det höst, inte ens ett litet spår av någon sommar här inte. Nej, lite ruggigt och kallt, så man vill ha igång brasan nästan hela tiden. Tända värmeljus och titta på film och äta choklad. Ja, dumma choklad, varför ska du vara så god??

Annars...ja annars så börjar det närma sig att gå på bröllop. Lite mer än en månad! Det blir skoj det! Jag och mamma ska troligen åka till Vetlanda på torsdag, då ska jag titta på kläder till bröllopet. Det blir najs!

Det var alles! KRAM

Inga kommentarer: