" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

måndag 4 november 2013

Det mest effektiva veckoslutet på länge!

I torsdagsmorse ringde jag för att se om min nyckel hade kommit till den nya lägenheten och tänk, det hade den gjort! Med det gjort gick startskottet så fort jag hämtat nyckeln. Jag, mamma o pappa åkte med ett lass lådor innan vi åkte till S-sjö för att packa det sista där. Där fick vi bärhjälp av två kompisar, vi fick lite panik att vi inte skulle få med allt trots två släp. Men vi tog ett djupt andetag och packade om lite och tryckte in det sista också. Vilken tur att slippa behöva åka en gång till.

När vi kom hem till E-sjö på kvällen laddade vi batterierna med lite kvällsmat. Storebror med flickvän kom på kvällen för att hjälpa till på fredagen. De hade katterna med sig! :)

Tack vare att jag kunde lämna mina nycklar på torsdagen slapp jag åka med nycklar på fredagen. Så det var bara att köra på efter frukost. En arbetskompis kom också och hjälpte till och vips så hade vi tömt två släp. Jag skojar  inte, det kändes verkligen som "vips"!! Vi var effektiva! Inte för att skryta men vi var tre tjejer som bar upp ekskåpet ;), dock var vissa delar bortskruvat men i alla fall.

Mitt ledord denna gångna helgen har varit "det gick så det visslade". Jag är så otroligt tacksam för min familj och mina vänner som ville ställa upp och hjälpa mig med detta!

På fredagskvällen när även Hubert var på plats tog jag en dusch, pustade ut för sen vid halv sju-tiden kom tre kompisar med flyttpizza, blommor och "grattis till lägenheten-chokladkartong". Blir man inte glad då, ja då vet jag inte vad som ska krävas.

På lördagen blev det promenad, elvakaffe och mys hemma hos mam o pap. Storebror och flickvännen var ju också kvar! Trevligt, vi spelade spel och bara hade det gott. På eftermiddagen åkte jag hem för att vila för sen skulle jag jobba. Ja, jag drog till med ett jobbpass efter flytten så för att riktigt suga ur musten ur mig! :)
Men det gick bra, det var lugnt. Halloweenfest på hotellet så det var ju både den ena och den andra karaktären som var inne och handlade.

Igår fick det bli en lugn dag, men Hubert hade visst känt att han kommit på plats och en dryg månad hade inte fått honom på andra tankar om att väcka mig om mornarna. Han har stått i hallen hos mam o pap, så inte i närheten där nån sover som i lägenheten. Så jag fick inte så sammanhängande sovmorgon. Men men...
Umgicks med familjen och åkte tillbaka med ett släp till S-sjö som jag lånat, ja fixat med lite ditt och datt. Satte upp gardiner på kvällen och grejade med det så att jag missade ett program jag skulle se så jag fick kolla på nätet istället ;)

Idag har jag tagit det lugnt, köpt hö till lilleman. Fått en stång till duschdraperi och köpt duschdraperi OCH dörrmatta. Packar upp lite då och då!

Men som sagt, helt klart effektiv helg! ...och JÄTTETREVLIG!! (ska inte ta allt som hänt den gångna månaden också för då kommer detta inlägg aldrig ta slut, men jag säger så här det har varit livat värre och jag trivs på mitt nya jobb)

1 kommentar:

Michaela sa...

Kul med ett nytt inlägg! :)
Nu har det nya livet i E-ö börjat på riktigt! :) Säg till om du vill ha besök eller hjälp med nåt som sagt...!

Ja det blir mycket spring på vintrarna med vatten, så det är verkligen skönt att kunna fixa snabbt på morgonen innan man ska iväg. Nu behövs ju bara två minuter istället för 15! Så det är en enorm skillnad :) Fast jag brukade inte sticka dit innan jobbet oftast. Man sover ju gärna en kvart extra istället ;) Hehe.
Jag har ett sånt där isoleringsfodral sedan innan och har använt det lite. Dock är det inte så bra tycker jag. Vattnet fryser rätt fort ändå tyvärr :( Annars skulle det ju vara en perfekt lösning! Jag brukar ha vattenskålar på vintrarna istället för flaskor. Det är lättare att få ut isen då.. KRAM!