" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 7 februari 2013

Kajan Sylvester

 Hallå där!
Jag heter Sylvester och jag är en kaja, men inte vilken kaja som helst. Jag är en innekaja, för jag håller mig mest inomhus jag. Då kanske nån tänker att "fy, djurplågeri att hålla en stackars kaja inomhus!". Men jag lovar, det går ingen som helst nöd på mig.
Ni förstår, det värsta jag vet är att bli blöt. 
Så just nu väntar jag på våren, då kanske jag tar en tur ut och luftar mig lite.
För att berätta om något helt annat så är nog det bästa jag vet kolasnören. 
Det är så gott asså, och jag lovar att det är tusen gånger godare än maskar. Du behöver inte ens testa att käka maskar för att veta! Okej, jag tror att ni förstår att jag inte är som alla andra kajor. Men det är det som är det fina i kråksången... :) HAHAHA... kråksången... HIHI... det var skoj!

Ha det fint!
HEJHEJ

Inga kommentarer: