" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 5 februari 2013

Jag har blivit utskrattad!

Jag tycker det är trevligt med veckotidningar (då inga skvallerblaskor) så för en vecka sedan uppdaterade jag en prenumeration på Allers. Jag gillar att lösa korsord och dricka kaffe, och fikar gärna. Att få virka lite grann är inte så dumt det heller. På en fredagkväll kan jag med lätthet slänga mig i soffan och titta på På Spåret.

Jag är nog officiellt en tant! När jag kläckte ur mig det där med På Spåret fick jag ett gapskratt till svar... hmm... Nej jag tar inte illa vid mig. Jag gillar bara nått annat än vad den personen gillar. Hon å sin sida tycker om musiktävlingar, vilket jag absolut inte tycker om.

Vi är olika, och vi måste tillåta oss att vara olika. Det börjar först hos en själv, att låta sig själv ha de egenheter man har. Jag läste nyss på bloggen Kära nån! (tygodamm.blogspot.se), hon skrev om lite egenheter hon har. Men det är ju det som gör en till den man är. Jag ska vara den jag är om så kryddad med "tant"! :)

Hur går det med kajan då?
Det går jättebra, inte mycket kvar faktiskt! Endast lite av ett ben och en näbb :)

p.s fyndade i lördags på en loppis, ett garn och en träningsdvd för fem spänn... HAHA, kul va!

Inga kommentarer: