" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

söndag 20 december 2009

Oj, det är ju helt revolutionernade!

Jag bloggar igen, oj, oj. Ja men det är ju bara för att jag är hemma och kan koppla in min dator till ett internet. Fast jag kan inte säga att jag saknat internet mer än de gånger som jag ska betala räkningar. Men nu så har jag skaffat mig mobilt internet så att jag kan göra det hemma utan att låna någon annans dator för att betala hyra o.s.v och blogga om jag får tid över och framför allt lust.

Man kommer in i perioder då man bloggar hela tiden och läser bloggar. men sedan får man annat att stå i. Det senaste är ju att man flyttat till metropolen sävsjö. Jag har jobbat och trots att man varken varit ägare av tv eller internet så har man inte varit sysslolös. Klart man saknat tv:n det kan man inte komma ifrån. Kan bli lite tjatigt att kolla på film.

Nej men nu är det skönt att vara hemma lite och bara va med familjen, träffa släkt och vänner. Ser verkligen fram emot detta!! =) Imorgon ska jag göra de sista julinköpen.

ha de gott!

3 kommentarer:

Michaela sa...

nä man behöver ju egentligen varken internet eller bloggen.. snacka om att man slösar tid .. hmm. tål att tänkas på :)

Stor kram!! Ha en riktigt bra jul!
sorry för min snurriga framtoning igår.. klart jag vet att du inte bor i uppsala!! haha.. helt snurrig och TRÖTT! förlåt :P

Ha en bra kväll!

Paulina sa...

haha det är helt lugnt!! =)

Michaela sa...

Tack, vilken tur!! :D