" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 30 december 2009

~ Julen 2009 ~

Julen började med att jag bakade lussebullar. Man känner sig riktigt stolt när man bakat egna lussebullar som man sedan kan bjuda sin familj eller vänner som kommer på besök :)

Eftersom att jag bara älskar att pynta och fixa. Särskilt till jul så dröjde det inte så länge tills julpyntet kom upp. Min lilla gran kom upp innan Lucia, så att jag skulle kunna njuta lite av att ha den framme innan jag skulle åka hem.
Älskar den fina skänken som min gammel farfar Nils snickrat. Antingen är det han, eller hans far. Den bär på mycket historia och så, dels en historia om att den inte fick plats i min pappas farmor o farfars vardagsrum så bordsskivan sågades av. Det har troligen funnits ett krön på den också.

Sedan fick jag ett ryck att jag skulle baka egna pepparkakor. ...och det gjorde jag också. Hade först tänk att jag skulle baka luciahelgen. Men jag gjorde degen söndagen innan lucia och tur va nog det. Man hittar ju på så mycket andra projekt också. I alla fall jag =)

Typ julpyssel i form av ett gäng änglar!


... och sedan kom den älskade julafton. Och det blev en underbar dag. Först var vi i kyrkan och lyssnade på julmusik. De brukar "blåsa" in julen på kyrktrappan, men på grund av att det var så kallt hade de valt att va i kyrkan istället.
"Håll i er nu! Ta någon hårt i handen så ger vi oss av till tomteland!"

... Till sist kom även Tomten till oss. Måste ju säga att det va en snygg tomte. Iförd svarta strumpbyxor och fyrkantig kuddmage! :)

1 kommentar:

Michaela sa...

Fina lussekatter! duktigt :D:D