" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 23 augusti 2008

Kommande höststädning med tillhörande tankar...

...Nu har Pau fått ett ryck som säkert kommer att ta sig till uttryck om någon dag eller två. Pau ska höststäda. Mamma kommer väl eventuellt dra igång något liknande också. Vad är det jag pratar om, jo UTRENSNING! I vissa fall så ångrar jag saker som jag rensat ut, men vad har jag haft för anledning till att spara dem...INGEN. Verkligen ingen.

Vissa saker som man sparar tittar man bara på när man städar bland dem. Visst är det den bistra sanningen. Men detta kommer bli jättebra. Var på Ikea idag, (är för övrigt i Linköping hos David och hälsar på med mamma och pappa) då köpte jag en låda för alla mina pysselsaker. Det blir bra det.

Tankar då, jo, jag har kommit in i lite flyttfunderingar. Men det skulle väl inte bli förrän i vår. Men jag skulle verkligen vilja göra det. Vad betyder det, jo jag måste skaffa ett mer fasta-tider-jobb. Jag har väl tankar om att kanske flytta till Sävsjö för att kunna vara närmre kyrkan, för om jag inte ska plugga nått. Men bara jobba och vara aktiv i församlingen, så tycker jag att då kan jag lika gärna hitta ett litet bo i Sävsjö. Tåls att tänka och be över!!

Det var nog allt för denna gången!

p.s
Ha de det SÅÅÅ bra i Uddevalla hos Emelie. Så härligt på lägret också. Gud mötte ungdomarna på ett härligt sätt!!
d.s

Inga kommentarer: