" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

söndag 12 augusti 2012

Jag har fyndat!

 Hemma hos en god vän till mig såg jag så fina fotogenlampor. Jag var totalt överförtjust och tänkte med en gång "vill också ha sånna!!" Jag har haft mina ögon öppna på loppisar men inte hittat något.

Jo, förstås i början av sommaren hittade jag en glaskula typ, med guld och vitmåleri på. Den är jag väldigt glad i.

Men igår hittade jag SÅÅ fina saker. Jag, Mandi och Rebb var ute på loppisturné. Och tänk jag hittade tre fotogenlampor!
Jag hittade en fotogenlampa i mässing och man kan även hänga upp den på väggen. Så glad för den. Jag har velat ha någon väggljusstake på en vägg men inte hittat nått bra. Nu har jag de :)
 Mitt köksfönster har blivit så piffigt med denna lilla lampan. Den har ju en historia för sig. Jag såg den på en hylla och när personalen skulle ta ner den for kupan (eller vad det heter...) av och gick i tusen bitar.

Oj, vad hon skämdes stackarn. Men hon stack iväg in på lagret och hittade fler kupor så jag kunde välja. Kom inte ihåg hur den andra såg ut, den var nog något mindre men denna blev bra.
Titta vilken lite söt pluttflaska! Den är av samma typ som min "glaskula". Tänkte att denna lille vännen kan man ha på en bricka med lite fina små ting på :)

Inga kommentarer: