" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

söndag 12 juni 2011

Kära lilla blogg...

... Just nu sitter jag i ett soligt eksjö och njuter av att vara ledig. Jag har sommarlov, men det betyder inte att jag har någon rast och ro för det. Nej, för det är ju lätt hänt att om man vet med sig att man snart är ledig så börjar man planera in saker att göra den kommande tiden.

Det senaste så har jag varit mycket i eksjö. Jag var hemma för att umgås med mamsen o papsen, sen någon vecka senare så var jag hemma och firade mammas födelsedag. Sedan hann det inte gå mer än tre fyra dagar, så var jag åter i eksjö. För då skulle fullbordandet av allt bröllopsfix äga rum. I fredags var jag i bruza och gjorde blomsterarrangemang hela dagen. (ska lägga in bilder på detta senare)

Sedan på kvällen var jag hemma i fadershuset och hade fredagsmys. Och igår var bröllopet! Det var riktigt trevligt. Jag kände inte så många, mer än brudens familj... men det gjorde inget. Jag hade väldigt trevligt. När jag och Emme kommer igång kan vi ju skratta så vi gråter.

"har du sett nån då?" citat från en rolig historia, tillägnat Emme =) . Föresten tror jag med all säkerhet att du kommer bli gift trots den mycket tragiska bakelseinsidenten. Det var mer en "bloopers in the reality"-grej.

Vad händer nu?

Jag har sommarlov och det betyder:

* Hjo
* Födelsedag (måste baka)
* Trälådsbyggande
* fortsätta med ett nytt, stort och spännande projekt
som jag börjat med. Återkommer om detta ;)

Ha en bra helg!

Inga kommentarer: