" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 2 juli 2009

. Dunder och brak .

Igår jobbade jag, och då var det så kvavt så man visste knappt vad man skulle ta vägen. Montrarna badade i kondens. Några gånger hade det mullrat men inget riktigt åskväder. Jag som verkligen ville att det skulle ladda ur ordenligt. Jo tack, jag fick så jag teg. Precis när jag skulle expiera en kund sa det bara BAAANG!!! Rutorna skallrade och man såg ljusskenet samtidigt som smällen.

Jag tänkte att nu slog det ner i kyrkan, för vi har en åskledare i tornet. Vilket känns skönt att man har den. Men idag fick jag veta att det hade slagit ner i en skorssten i några hus längre bort från mitt jobb. Tegelstenarna hade farit åt alla håll,men tack o lov ingen hade kommit till skada.

Ute var det så disigt när jag skulle gå och lägga mig. Eller det var väl mer ånga från den varma marken när det började bli svalt på kvällen!

1 kommentar:

Michaela sa...

hmm fy för kvav luft alltså!! känns som en regnskog och vi har varmare än medelhavet för tillfället! DET händer inte alltför ofta ju! :)

sov gott i värmen ;)